RSS Feed Random Comic Add To Favorites Pokemon Break! is proudly hosted by Smack Jeeves Webcomic Hosting.

Ch 6, pg 16

03 Jan 2013 01:59 am

Average Rating: None
<< First < Previous Next > Most Recent >>

Author's Comments:

Reply bananakin, 03 Jan 2013 01:59 am

New Fan Art, yo! Check it out on the fanart page. Thanks again, Luigi_96!! <3

I wasn't sure what I wanted to do for Patch's attack on this page, if it should be volt tackle or thunderpunch.
In the original version of this comic, waaay back in 2009ish, before I started over, Patch's favorite move was thunderpunch. So I wanted to do that here, but I think I'll save that for later.

Also, this page was supposed to be two. I crammed them into one. xD The next part of the battle is more exciting, I think.

Oh, and Happy New Year everyone!

(This page isn't really done, but the computer is near people I don't want to be around right now, so posting anyway. I'll go back later and fix up what I missed. lol)

User's Comments:

Reply comicboy, 03 Jan 2013 02:03 am

the red looks like blood

Reply bananakin, 03 Jan 2013 02:04 am

@comicboy:
Blood? Really? D: I'll have to try a different way of doing that next time.

Reply Nekomata-chan, 03 Jan 2013 02:19 am

I think that kid will want Patch now that he's used Volt Tackle. xD Whoops.

Looks great! Happy New Year to you as well~!

Reply Djoing, 03 Jan 2013 03:09 am

Let's call it volt headbutt.

Reply Mint612, 03 Jan 2013 03:17 am

Awwwww yeahhhh! Go Patch!

Reply Luigi_96, 03 Jan 2013 03:35 am

^_^' no problem! I may do more someday!

Dang... weak Skiploom?

Reply SpeedBoostTorchic, 03 Jan 2013 04:53 am

No recoil? Wow, patch is a badass....

I'd make another electricity-related pun here, but I'm all out of ideas.

Still though, that Skiploom is in for quite a SHOCK, eh?

...sorry...

Reply XHH, 03 Jan 2013 05:23 am

@bananakin: I don't mean to sound picky, but you forgot to mention my fan art. Again, don't mean to sound picky.

Anyways, awesome fight scene (we don't see those a lot in this comic XD). It is definitely "electrifying" :P.

Reply Tijopi11, 03 Jan 2013 07:19 am

What? you only wish to battle the ditto?

Clearly you're new to this whole pokemon thing, kid :)
There has to be 5004353053 ditto's in the world, probably that many in that one area alone, while it's like Mission Impossible to find a pichu anywhere. Plus, what kid DOESN'T want a Pichu? They're in high demand, you could probably tell that Pichu for five level 100 ditto's anyway!

Reply Lottos35, 03 Jan 2013 11:19 am

yay yay patch finally wins for now but the

next pokemon is not easy for him

can patch defeat him

1.patch get a new move

2.squishy is defending patch

3.squishy see's his old trainer but he don't want him

Reply Ginchiyo, 03 Jan 2013 11:24 am

recoil~

Reply Lottos35, 03 Jan 2013 11:25 am

wow i never seen a page by this comic with 69 comment so close by the 70 =3

Reply Tehpikachu, 03 Jan 2013 07:44 pm

"Because the magic you refuse to believe in, will get the better of you!"

Okay, sorry, that was only half-relevant.

Reply 9kirby99, 03 Jan 2013 08:46 pm

I love the second to last panel. Patch's face is awesome.

Reply guesswhosaywhat (Guest), 04 Jan 2013 12:23 am

@Ginchiyo: must have Rock Head

Reply Rocket0634, 04 Jan 2013 12:34 am

I saw this page when you posted it, but then I looked at it again today and thought: "Wait, I don't remember anything on this page."
My excitement that he managed to knock out his Skiploom!
... I hope that he wasn't too weakened by Ditto though, or Patch might be in trouble...

Reply sonicstar4453, 04 Jan 2013 03:23 am

pichu can learn volt tackle? o3o

Reply bananakin, 04 Jan 2013 04:35 am

@Nekomata-chan: Exactly! xD Thanks!

@Djoing: That describes it better for sure xD

@Mint612: About time, right? Patch's first victory! xD

@Luigi_96: That would be amazing :D
Oh, Skiploom had already been weakened by Squishy. I forgot to mention that in-comic. Originally, I was going to show all of Squishy's battle, but I thought that would take too long with how slow I update. xD

@SpeedBoostTorchic: The lack of recoil has to do with HM 00, I'm surprised anyone noticed that.
I'm out of them, too. It's why I didn't reply again on the last page. xD
LOL
Never be sorry! xD

@XHH: Oh no! I'm sorry! D: I don't know why but I thought I mentioned it on the previous page. I should have checked Dx I'll wait till the next page goes up to mention it now, so people will be more likely to see. And you weren't being picky at all! Sorry again, not sure what I was thinking Dx
Yeah, for this being a pokemon comic, there aren't enough battles. That should change soon though. Thanks!

@Tijopi11: Yeah. Kid's not too bright, is he? xD I forget, can you even catch pichu's in the wild? Or do they have to be bred? :/ It's been a while..

@Lottos35: Some of your predictions are right~
And yeah, the ammount of comments on the last page was crazy. xD

@Ginchiyo: You noticed, too? xD That'll be explained on the next page. Well, it'll be mentioned at least..

@Tehpikachu: Lol Still works! xD

@9kirby99: His smug expression? I like it, too. xD

@Rocket0634: Yeah, that volt tackle wasn't as powerful as it seemed. xD Squishy had already weakened the skiploom. ahaha

@sonicstar4453: Yeah, only pichu, pikachu, and raichu can know it. And pichu's need to be bred to know it, I think.

Reply Leafsw0rd (Guest), 04 Jan 2013 08:28 am

What about adding a blur to the edges of the red? makes it less bloodlike.

Reply Lottos35, 04 Jan 2013 12:33 pm

@sonicstar4453: you need a item and give

it to a pikachu and breed but the name i

forgot voltball or something

wait that mean's red pikachu is bred by

him that make so much sense XD

Reply Lady Darkrina, 04 Jan 2013 02:24 pm

Go Patch! You rock!^^

Reply Cherry26, 04 Jan 2013 08:35 pm

@bananakin: Yup, the parent has to be a pikachu and be holding a light orb. I have a light orb, but it took me forever to get it. On a positive note though, I caught a shiny pichu and 30 pikachus while looking for one.

Reply Guest, 06 Jan 2013 08:56 am

suck

Reply patch (Guest), 06 Jan 2013 11:11 am

I did not post that comment!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Reply comicboy, 09 Jan 2013 01:44 am

@bananakin: OMG got a wii U :D.
I don't have anything to play with :(

Reply bananakin, 12 Jan 2013 11:16 pm

@Leafsw0rd (Guest): Yeah, that'd probably work. I'll try that out the next time! Thanks!

@Lottos35: Yeah, I know I found one in one of the games before, but I can't remember what it was called either. xD

@Cherry26: Oh! Thats what it's called! lol I couldn't remember xD
Thats awesome! I've only seen one shiny in the wild before. :C

@Guest: Thank you for that well thought out input. :|

@patch (guest): I didn't think it was you. xD!!

@comicboy: It is AWESOME???? :D

Reply comicboy, 12 Jan 2013 11:57 pm

@bananakin: yea,you don't need your TV to play.
But be close to the wii u

Post A Comment